Hey Nicole. Hoe zit je er in vandaag?

Haha, ja goed hoor. Mijn mailbox puilt uit dus ik hoop dat dit een korte sessie wordt haha. Nee hoor, grapje.

Haha, ik zal het kort houden. Wat doe je precies bij HealthConnected?

Ik ben Productverantwoordelijke voor het HAPIS. Dat betekent dat ik veel met onze huidige klanten contact heb, maar ook met de Product Owners die de ontwikkelteams aansturen. Een beetje spin in het web, zeg maar. Dit doe ik inmiddels zo'n drie en een half jaar, wat volgens HealthConnected maatstaven betekent dat ik deel ben van het meubilair!

Hoe is dit zo tot stand gekomen?

Hiervoor werkte ik ook al voor Paul bij HONK (Huisartsorganisatie Noord-Kennemerland, red.). Toen hij HealthConnected ging starten vroeg ik of ik met hem mee mocht. En dat vond hij goed!

Merk je dat Paul nu anders is of doet?

Hij is geen spat veranderd, haha! En dat bedoel ik alleen maar positief. Je merkt echt dat hij een drive heeft… een visie. Op een of andere manier weet hij mensen om zich heen te verzamelen die dat ook zien, of in hetzelfde geloven. Dat zorgt voor een heel sterk team!

Hoe merk je dat terug in jezelf? En in je collega's?

Ja de sfeer is echt heel goed. We weten zo goed wat we aan elkaar hebben. Het team klikt gewoon, snap je? En niet alleen de oud-gedienden. In de afgelopen maand zijn er bijvoorbeeld acht nieuwe collega's bij gekomen. Maar die zijn eigenlijk zo in het team gerold en horen er gewoon bij. Ja… lastig uit te leggen. Maar het klopt gewoon!

We werken allemaal heel hard en we weten waarvoor we het doen. Maar je kunt ook gewoon even een praatje maken, of het echt over persoonlijke dingen hebben. Daarvoor kunnen we ook bij elkaar terecht. Dat is zo waardevol.

Kun je me eens meenemen in hoe een dag werk er voor je uitziet?

Dat is best lastig, want dat is zo verschillend. Ik rij vaak op de fiets naar kantoor. Dan heb je even een momentje voor jezelf. We beginnen de dag met een dagstart met het BAM-team (Business Account Manager, red.). Dan verschilt het per dag wat ik te doen heb. Vaak meetings over procesoptimalisaties, refinements, tickets. En als er een implementatie gaat starten is het alle hens aan dek. Dan begeleiden we de klant van begin tot eind. Het meest intensieve is dan de livegangsweek.

Wat gebeurt er tijdens zo'n livegangsweek?

Het overstappen van een nieuw systeem is voor een huisartsenpost of praktijk best wel een ding. Alle gegevens moeten worden overgezet, al het personeel moet worden getraind. En dat wordt door veel klanten wel als spannend ervaren. Dus de taak aan ons is om dat in goede banen te leiden. Voorafgaand aan de livegangsweek organiseren we trainingssessies voor alle medewerkers van bijvoorbeeld de post. En dan bedoel ik ook alle.

Dan gaan we live. En in de week na de livegangsdatum zijn we vanuit HealthConnected fysiek aanwezig om de zorgverleners op de post te ondersteunen terwijl ze voor het eerst écht aan de gang gaan met ons systeem. En de huisartsenposten gaan natuurlijk 's nachts open én in het weekend. Dat betekent dat wij er ook 's nachts en in het weekend voor ze zijn.

We merken dat ze dat echt waarderen. Na zo'n intensieve livegangs-periode moet je even op adem komen, maar je krijgt er wel echt heel veel voor terug. Je staat letterlijk naast de zorgverlener om ze te ondersteunen. Dat is zo mooi, en zo belangrijk. Het geeft heel veel voldoening.

Praat ik al te veel?

Helemaal niet. Over visie gesproken! Hoe kijk je naar de toekomst, voor jezelf en voor HealthConnected?

Pfff. Heb je even? We hebben nog zoveel ideeën. Die houden we gelukkig allemaal bij. En we willen natuurlijk onze huidige applicaties blijven verbeteren. Dus ik hoop voornamelijk dat we mogen blijven groeien; nieuwe collega's, nieuwe klanten. Zodat we verder kunnen bouwen aan onze applicaties, want daar geloof ik heilig in.

Dankjewel Nicole. Kort maar krachtig!

Haha, jij bedankt.

Geschreven door

HealthConnected, Redactie

Meer publicaties door HealthConnected  >
HealthConnected
Link gekopieerd!
Gerelateerde onderwerpen