In een eerder artikel berichtten we over onze kwalificatie en bijdrage aan het landelijk programma Met Spoed Beschikbaar &nearr (in de volksmond 'E-Spoed'). Vanaf vandaag is dit E-Spoed-initiatief geïmplementeerd bij alle locaties van HKN Huisartenpost &nearr in onder andere Texel, Den Helder en Schagen. De eerste patiënten zijn met succes doorverwezen van de huisartsenpost (HAP) naar de spoedeisende hulp (SEH).

Digitale gegevensuitwisseling in de zorg is niet overal een gegeven; al helemaal niet als het tussen meerdere organisaties gaat. Alleen de juiste data van de juiste patiënt mag worden doorverwezen; vaak tussen systemen die niet altijd op elkaar zijn afgestemd. Het initiatief ‘Met Spoed Beschikbaar’ ondersteunt zorgverleners in de spoedzorg met de juiste digitale gegevensuitwisseling. Zo kan de patiënt beter en sneller worden geholpen.

Noordwest Ziekenhuisgroep locatie Den Helder beschikt over een HAP en SEH die volledig geïntegreerd zijn. Dit is een uitstekende situatie gebleken om het E-Spoed-initiatief als eerste te implementeren. Vanaf vandaag is deze implementatie ook voor alle locaties van HKN Huisartsenpost (onder andere Texel, Den Helder en Schagen) gerealiseerd. De eerste patiënten zijn al succesvol doorverwezen, zowel fysiek als digitaal. Gerda Vietje van HKN Huisartsenpost liet weten erg tevreden te zijn over de eerste doorverwezen patiënten.

Paul Witteman, onze algemeen directeur, is ook erg tevreden met dit resultaat:

Je werkt samen aan iets waardoor de patiënt sneller en beter kan worden geholpen. We hopen uiteraard dat doorverwijzen zo min mogelijk nodig is. Maar als het moet, dan moet het goed gebeuren. De eerste resultaten laten dit zien, en daar zijn we erg blij mee en trots op.

Geschreven door

HealthConnected, Redactie

Meer publicaties door HealthConnected  >
HealthConnected
Link gekopieerd!
Gerelateerde onderwerpen