Op donderdag 21 april werden de handtekeningen onder het samenwerkingscontract gezet. Daar werd afgelopen week in praktijk (lees: op de post) gevolg aan gegeven in de vorm van de livegang van ons platform voor huisartsenposten. Gedurende de week van de livegang van zijn we fysiek aanwezig op de huisartsenpost. We kunnen dan direct ondersteuning geven als dat nodig is.

Directe support

We merken dat medewerkers het nogal spannend vinden om in een heel nieuw systeem hun werk te doen; begrijpelijk natuurlijk! Gelukkig verliep het allemaal vrij soepel en kon iedereen snel zijn of haar weg vinden in het systeem. Ook verliep de nacht rustiger dan normaal; blijkbaar was er een zeker nationaal voetbalelftal bezig met een kwalificatiewedstrijd.

Een bijzonder beroep

Tijdens zo'n livegang ondersteunen we zorgverleners die hun dagelijks (lees: nachtelijk) werk uitvoeren. Dat blijft zo bijzonder om gade te slaan. Triagisten die hun telefoongesprek afsluiten met geruststellende woorden of juist doorvragen omdat hun onderbuikgevoel dat zegt; een stukje menselijkheid dat niet te onderschatten valt. De dames die ik heb mogen begeleiden tijdens de diensten hebben een inlevingsvermogen en intuïtie waar niet over te twisten valt. Ze zijn met recht zorghelden te noemen.

Inmiddels hebben ze bij Huisartsenpost (HAP) Medicamus &nearr het werken met ons platform helemaal onder de knie. En dat betekent: doel behaald!

Geschreven door

Nicole Roos, Business & Account Manager

Meer publicaties door Nicole Roos  >
Nicole Roos
Link gekopieerd!
Gerelateerde onderwerpen